BLOG RAPTOR ROMANIA

4×4 Mecanică – Test U-Pol Raptor

16 / 10 / 2024

Raptor este un strat de protecție rezistent și colorabil. A fost dezvoltat pentru a rezista la cele mai multe condiții meteorologice, fiind rezistent la UV și neafectat de soare timp de ani de zile. 

De asemenea, Raptor este și rezistent la apă. Atunci când este aplicat, formează o membrană impermeabilă, prevenind pătrunderea umidității și reducând riscul de coroziune. Este ideal pentru suprafețe care sunt scufundate în apă, inclusiv apă sărată. 

U-Pol este o companie engleză specializată în produse pentru repararea automobilelor, cum ar fi etanșanți, acoperiri, aerosoli, adezivi și produse legate de vopsea. 

Am testat Raptorul pentru tine 

Ușor de aplicat, colorabil în orice nuanță și rezistent la zgârieturi, U-Pol Raptor devine din ce în ce mai popular. Tot mai mulți proprietari de 4×4 folosesc acest strat super-rezistent și durabil, pe bază de uretan bicomponent. Totuși, pentru a evita dezamăgirile, este important să respectăm regulile și recomandările de bază. Atunci când vine vorba de caroserie, pregătirea este la fel de importantă ca produsul aplicat. 

Pentru acest articol, un expert în Raptor a venit să ne facă o demonstrație. Am profitat de ocazie pentru a testa cum funcționează produsul pe diferite suprafețe, cum ar fi plasticul, fibra de carbon, oțelul sau lemnul. 

Pas cu pas, vă vom arăta cum se aplică stratul Raptor. 

Am folosit un Toyota HZJ 75 pentru a testa aplicarea stratului Raptor. 

Această demonstrație este valabilă pentru numeroase alte aplicații.

UNELTE 

Pentru aplicarea stratului Raptor pe diferitele părți ale vehiculului 4×4, vei avea nevoie de următoarele: 

  • Compresor 
  • Pistol de pulverizare 
  • Hârtie/rotițe abrazive P80 și P180 
  • Șlefuitor excentric 
  • Șlefuitor unghiular 
  • Degresant 
  • Acetonă 
  • Grund fosfat 
  • Hârtie de mascare groasă sau folie de plastic 
  • Bandă de mascare 
  • Distribuitor progresiv 
  • Echipament de protecție personală: masca, ochelari de protecție și salopetă 
  • Pistol de pulverizare compatibil cu Raptor (vezi produsele la sfârșitul articolului) 

NIVEL DE DIFFICULTATE 

Pentru a oferi o idee despre nivelul de dificultate al materialelor noastre didactice, le clasificăm de la 1 la 5. 

Aplicarea stratului Raptor pe diferitele părți ale vehiculului 4×4 este o sarcină de nivel 3. 

ATELIER. 

 

1 – Șlefuirea reprezintă o mare parte din lucrările de pregătire. 

Din fericire, există mașini care facilitează această sarcină obositoare! Șlefuitoarele excentrice sunt perfecte pentru suprafețele plane, în timp ce micile șlefuitoare unghiulare ajută în colțurile și crăpăturile greu accesibile. Cu toate acestea, anumite zone trebuie totuși pregătite manual. 

 

2 – Șlefuirea crește aderența produsului la caroserie. 

U-Pol recomandă o granulatie de la 80 la 180. Grosimea produsului acoperă anumite imperfecțiuni, astfel că nu trebuie să fii atât de precis în calitatea finisării suprafeței. Aceasta este diferită de lucrările tradiționale de vopsire, unde șlefuirea finală se face cu șmirghel de 600 de granulație. 

3 – După terminarea șlefuirii, trebuie îndepărtezi praful și apoi degresezi suprafața cu acetonă. 

4 – Ne-a luat jumătate de zi să finalizăm întreaga pregătire. 

Am aplicat grund de fosfatare (Acid8) în formă aerosol pe toate suprafețele de metal expuse. 

5 – Ușile și capota au primit aceeași tratament. 

6 – Spre deosebire de LineX, care este un concurent mult mai scump, Raptorul poate fi aplicat de oricine în grădina sa, atâta timp cât are un compresor. 

Noi am folosit un model cu un motor de 100 de litri și 3 cai putere. 

7 – Expertul nostru Raptor, Olivier – pregătit de muncă! 

8 – Raptorul colorabil este un lichid vâscos. 

Fiecare sticlă are 0,75 litri și funcționează ca un recipient pentru amestecare. 

9 – Adăugăm 0,25 litri de întăritor până la marcajul de nivel de pe sticlă. 

10 – La varianta colorabilă, adăugăm 10% dintr-o vopsea care conține cel puțin 10% pigment în bază de solvent organic (nu folosiți vopsea pe bază de apă). 

11 – Acum agitați bine conținutul timp de cel puțin 2 minute. 

12 – Raptorul trebuie aplicat cu un pistol de vopsit obișnuit. 

Pentru a obține efecte diferite, poate fi aplicat și cu pensula sau cu rola. Temperatura ideală este de 20 °C, iar umiditatea trebuie fie sub 60%. 

13 – Sfat: Olivier recomandă desfaceți ușor tubul pentru a ajunge la fundul sticlei, astfel încât evitați risipa de produs. 

14 – Acum este timpul să testăm duza pe un carton pentru a vedea zona de pulverizare și textura. 

O duză murdară poate afecta pulverizarea. Purtați întotdeauna o mască de protecție! 

15 – Produsul trebuie aplicat la o presiune între 2,75 și 4 bari. 

Olivier sugerează o distanță de aproximativ 10 cm la presiunea de 1 bar. Deci, dacă compresorul nostru este setat la 4 bari, vom pulveriza de la o distanță de 40 cm. 

16 – Pulverizarea funcționează atât în sus, cât și în jos. 

Cel mai bine este să mișcăm pistolul încrucișat pentru a acoperi întreaga suprafață. 

17 – Pulverizarea permite produsului pătrundă în zonele greu accesibile și în formele neregulate. 

18 – Stratul de Raptor va fi uscat la atingere în termen de o oră. Timpul total de uscare este de cinci până la șapte zile. Trebuie aștepți cel puțin o oră între cele două straturi. 

19 – Vopsim și plafonul cu Raptor. Din cauza culorii albe, este necesară aplicarea mai multor straturi pentru a acoperi complet panoul de plafon din fibră de carbon de culoare neagră. 

20 – Pentru a acoperi interiorul Toyota HZJ 75, ușile și plafonul, au fost necesare patru seturi de Raptor U-Pol, adică un total de șaisprezece litri de produs. U-Pol recomandă un set este suficient pentru acoperirea a 12 m² în culoare neagră standard. Dacă lucrați în nuanță albă, va fi nevoie de mai multe seturi. 

Textură 

Pentru a obține o suprafață mai netedă, poți adăuga până la 20% diluant, ceea ce va reduce textura mai aspră a rezultatului final. 

În cele din urmă, depinde de preferințele tale ce aspect dorești să obții. 

Textura este influențată atât de presiunea de pulverizare, cât și de distanța de aplicare. 

Merită menționat Raptorul negru oferă un aspect excelent, deoarece acoperirea este mai bună. De fapt, am încercat colorăm Raptorul colorabil în negru și am obținut aceleași rezultate ca și în cazul Raptorului negru original. 

Greșeli 

Produsul rareori se crăpează fără ca producătorul ofere o explicație. Dacă totuși se întâmplă, trebuie aștepți douăzeci și patru de ore până când produsul se usucă, apoi șlefuiești zona și aplici din nou un strat de produs pentru a elimina defectul. 

În acest exemplu, nu am pregătit corespunzător zona și am uitat să aplicăm grundul Acid8. Din cauza unui impact, vopseaua s-a desprins, expunând rugină de dedesubt. Ca în cazul multor alte produse, este extrem de important să tratăm rugina corespunzător înainte de aplicare. Ca întotdeauna, simpla acoperire a ruginii rareori funcționează! 

Pentru reparații mici sau zone mai mici, Raptor este disponibil și în seturi de 1 litru. 

Suprafețe diferite 

Lemn 

Lemnul trebuie fie șlefuite cu șmirghel de granulație grosieră, iar apoi, după ce praful a fost îndepărtat, suprafața trebuie fie suflată și ștearsă cu o cârpă ușor umedă sau cu acetonă pentru a elimina resturile de praf. 

Așteptați ca lemnul se usuce complet înainte de a aplica stratul de Raptor. Acest tip de acoperire aderă foarte bine la lemn și oferă un aspect excelent. Dacă vehiculul 4×4 are elemente din lemn, puteți imagina cât de profesionist ar arăta rezultatul unei transformări complete a interiorului. 

Plastic dur 

Rezultatele pot varia pe suprafețe din plastic. 

În funcție de tipul de plastic, este recomandat efectuezi mai întâi un test. De exemplu, la un snorkel, ceara de separare a matriței poate fi îndepărtată cu o flacără. Șlefuiește cu hârtie abrazivă grosieră, apoi aplică un strat de Grip4. Acest produs U-Pol este special conceput pentru a spori aderența pe suprafețele dificile. 

Raptorul poate fi aplicat direct pe fibră de carbon și rășină, atâta timp cât firele nu sunt expuse. Dacă firele sunt vizibile, trebuie aplicat un grund pe zonele afectate, după șlefuire.

Plastic moale 

Panoul ușii trebuie fie cu adevărat curat, apoi fie șlefuit cu hârtie abrazivă cu granulație grosieră, se îndepărteze praful, se degreseze și se aplice un strat subțire de Grip4, un promotor de aderență. Acoperirea Raptor funcționează bine, atâta timp cât plasticul nu este prea moale. 

Opinie pe termen lung? 

Paola și Philippe sunt pe drum de opt luni (verificați pagina lor de Facebook: „Homme Femme par essence”): 

„Acoperirea Raptor atrage probabil puțin mai mult praf decât o vopsea obișnuită, dar aceasta nu este o problemă. După o spălare temeinică, culoarea revine și arată ca nouă. Avantajul real este că este rezistentă la zgârieturi. 

Au fost câteva zone unde acoperirea s-a dezlipit, dar aceasta a fost din cauza pregătirii noastre necorespunzătoare – de exemplu, o pată de 10×2 cm sub parbriz. Ca și în cazul unei vopsiri normale, am avut un impact dintr-o piatră care a trecut pe lângă far, dar de atunci nu a crescut. Acoperirea Raptor atrage cu siguranță atenția oamenilor cu care ne întâlnim în timpul călătoriilor noastre. Este întotdeauna un început grozav de conversație! 

Raptor acoperire – Opinia finală 

Avantaje: 

  • Ușor de aplicat, chiar și acasă 
  • Tolerant la greșelile de pregătire 
  • Economic (comparativ cu vopsirea tradițională) 
  • Rezistență mare la zgârieturi 
  • Suprafață personalizabilă (texturi și culori…) 
  • Dezavantaje: 
    • Aspect (efectul de tencuire nu este pe placul tuturor) 
    • Poate avea un aspect prafoș 
    • Fragil, dacă nu este aplicat corect (strat tare, care crapă) 
    • Dificil de îndepărtat (necesită un pistol de căldură) 
    • Rugina trebuie tratată înainte de aplicare. 

     

 

 

Inapoi la toate