BLOG RAPTOR ROMANIA

Acoperirea de protecție Raptor pentru o suprafață durabilă !

31 / 07 / 2024

Pas cu pas, ghidul nostru pentru o refinisare impecabilă cu Raptor. Adam Elkins, pasionat de off-road, și-a menținut Jeep Cherokee în stare perfectă aplicând o vopsea texturată Raptor. 

Prin aplicarea adecvată a stratului de acoperire Raptor se obține o suprafață texturată aproape impenetrabilă, care protejează orice vehicul împotriva apei, sării, petelor, zgârieturilor, coroziunii și ciobiturilor de piatră. Adam, specialist în repararea lovirilor fără vopsire, lucrează împreună cu colegul său și prietenul Wayne Beardmore pentru a finaliza repictarea panoului de acoperiș al Jeep-ului cu Raptor. Cei doi împărtășesc sfaturi de pregătire profesională, mascherare și vopsire. 

A utilizarea vopselelor de reacoperire Raptor permite ajustarea nivelului de rugozitateși implicit nivelul de protecțieîn funcție de funcționalitatea vehiculului sau de aspectul estetic dorit. Cu cât amestecul de vopsea este mai dens, cu atât textura va fi mai puternică și suprafața va fi mai durabilă; texturi mai fine pot fi obținute prin adăugarea mai multor diluanți la amestecul de vopsea. Adam alege o textură mai aspră pentru a se potrivi cu celelalte părți ale vehiculului. 

Primul pas: Îndepărtarea benzii adezive din cauciuc (pregătirea suprafeței) Jeep Cherokee-ul lui Adam are mai multe ornamente de cauciuc pe acoperiș. Primul pas în pregătirea suprafeței este îndepărtarea acestora și a oricărui adeziv rămas, folosind fie o racletă de plastic manuală și soluție de îndepărtare a adezivului, fie o roată din cauciuc pentru eliminarea resturilor. De obicei, Wayne preferă racleta manuală pentru control maxim. 

După ce toate benzile adezive au fost îndepărtate, curățați panoul acoperișului cu aer comprimat pentru a elimina complet orice rezidu și praf. 

A doua etapă: Mascat și șlefuit Pentru Damage Undone, soluțiile premium de mascare Q1® sunt de neegalat în ceea ce privește aplicarea, calitatea performanței și îndepărtarea curată. Înainte de orice proces de șlefuire, Wayne recomandă masarea tuturor panourilor înconjurătoare cu Q1® Premium Masking Tape. Pentru această lucrare a utilizat banda cu lățimea de 48 mm, cea mai largă dintre cele patru opțiuni disponibile (celelalte fiind de 18 mm, 24 mm și 36 mm). 

După ce au mascat acoperișul și au protejat toate panourile învecinate, vor șlefui panoul acoperișului cu discuri abrazive de 320 și 400 de granulație, care oferă o aderență ideală pentru acest tip de lucrare. 

Adam observă că în anumite zone ale Jeep-ului său a fost nevoie de șlefuire intensivă, deoarece stratul original de lac începuse să se degradeze din cauza vremii și a soarelui. 

După finalizarea șlefuirii, panoul acoperișului a fost curățat cu atenție, iar apoi banda Q1® a fost îndepărtată – o operațiune simplă, datorită garanției de îndepărtare fără reziduri a benzii. 

Al treilea pas: Mascat înaintea vopsirii și pregătire finală Mascatul înaintea vopsirii este un proces mai detaliat, esențial pentru protejarea zonelor care nu vor fi vopsite. Wayne știe din experiență combinarea mai multor produse premium de mascare nu numai asigură o protecție optimă a panourilor deja finisate, dar poate îmbunătăți și calitatea stratului care urmează fie aplicat. 

Pentru mascarea acestui Jeep, Wayne folosește inițial Q1® Trim Tape. Adam introduce marginea plastic dură între ornamentul de pe acoperiș și parbriz, apoi îndepărtează folia adezivă și fixează banda pe geam. Acest lucru asigură o tranziție lină pentru vopseaua Raptor între acoperiș și parbriz. 

Pentru a masca portbagajul, Wayne folosește Q1® 13 mm bandă de mascare cu margine moale din spumă. Aceasta este ghidată de-a lungul marginii interioare a capacului portbagajului înainte de a fi închis, creând astfel o tranziție lină între acoperiș și capacul portbagajului. Banda de mascare cu margine moale din spumă oferă o soluție rapidă și simplă pentru mascare și sigilarea rosturilor, creând în același timp o margine de vopsire moale; acest lucru este deosebit de benefic în cazul suprafețelor texturate, unde o margine de vopsire dură ar arăta deosebit de neplăcut. 

Pentru a proteja restul mașinii, Wayne preferă folia de protecție Q1® electrostatic încărcată, tratată cu Corona, care previne picurarea, exfolierea și atrage particulele de praf de pe panou pe parcursul procesului de vopsire. Utilizând imprimarea centralizată, acoperă rapid și ușor întreaga mașină, apoi taie în jurul panoului de acoperiș înainte de a aplica mai multe benzi de 13 mm cu margine moale de-a lungul jgheabului. În final, Wayne și Adam folosesc mai multe benzi de mascare de 48 mm pentru a sigila marginea foliei în jurul marginilor acoperișului. 

Pasul patru: Închideți metalul expus 

Înainte de vopsire, este crucial să închideți metalul expus cu un grund de decapare de înaltă calitate. Aceasta este o operațiune rapidă și simplă, care asigură aderența adecvată a stratului Raptor. 

 

Cincilea pas: Aplicarea acoperirii Raptor 

Pentru a obține culoarea dorită, Wayne și Adam adaugă 100 ml de diluant pentru vopsea la flaconul de acoperire Raptor, împreună cu amestecul de endurecător, și agită bine pentru a se combina. În această etapă, se poate adăuga și diluant la amestec pentru a obține o textură mai fină. Cu un pistol de vopsit Schutz, Wayne aplică uniform acoperirea Raptor în două straturi, la o presiune de 3 – 3,5 bari, pentru a se potrivi cu restul lucrărilor de repictare a caroseriei. Fiecare strat trebuie lăsat să se usuce timp de 30-40 de minute înainte de aplicarea următorului strat. 

După cum am menționat anterior, produsele de mascare Q1® se îndepărtează rapid și ușor. Aceasta înseamnă după ce vopsirea este completă și s-a întărit complet, munca este cu adevărat terminată. 

Inapoi la toate